Sektörden alınan son haberlere göre;
Ülkemiz Turizm Ansiklopedisi’nin Xinhua ve Jing Daily’den derlediği bilgilere göre, Çin’de ivme kazanan seyahat talebi “neşe ekonomisi” olarak tanımlanıyor.
1 Ekim’de başlayıp sekiz gün sürecek olan, “Altın Hafta” olarak da bilinen Ulusal Gün ve Güz Ortası Bayramı’nda seyahat trendleri; sınır şehirlerinden popüler kültür parklarına, duygusal değerlerden arkadaşlık ekonomisine kadar yeniden şekilleniyor. Çin’in seyahat platformu Ctrip’in son araştırmasına göre, Altın Hafta’da ülkede eyaletler arası seyahat talebi yıllık bazda yüzde 45 yükseliş kaydetti.
Sınır bölgeleri tatil adına popüler yerler haline geldi. Yunnan, Guizhou ve Sichuan’ın kesiştiği noktada bulunan dağ manzaralarıyla tanınan Zhaotong şehri, etnik kültürü ve doğal çevresi sayesinde rezervasyonlarda yüzde 95 yükseliş gördü.
Guangxi, Hunan ve Guangdong’u kapsayan karstik oluşumları ve tarihi kasabalarıyla tanınan Hezhou’da ise yüzde 88’lik bir yükseliş görüldü. Etnik Hakka gelenekleri ve devrimci mirasıyla zengin olan Ganzhou’ya gerçekleştirilen rezervasyonlar ise yüzde 70 arttı. Xinjiang, Tibet ve İç Moğolistan benzeri uzun mesafeli destinasyonlar da popülerlik kazanıyor. Üst düzey ve hızla yükselen birinci kademe şehirlerden gelen talep sayesinde otel aramaların yüzde 60 arttığı belirtiliyor.
Maliyeti Paylaşacak Kanka Kiralıyorlar
Bu sene boyunca analistler, bu ivmeyi Çin’in büyüyen “neşe ekonomisi” ile örtüşen bir olay olarak tanımladılar. Bu ekonomide tüketiciler, yaratıcılığı, nostaljiyi ve eğlenceyi tetikleyen boş zaman deneyimlerine öncelik veriyor.
Çin’in “arkadaşlık ekonomisi” içinde, bağlantı kendisi ücretli bir hizmet haline geldi. Turistler, tema parkı ziyaretleri adına cosplay partnerleri (maliyeti paylaşma kankası) kiralıyor yahut tek başına yürüyüşler adına yürüyüş arkadaşları rezervasyonu yapıyor.
Kimi hizmet sağlayıcılar bu işten yıllık 300 bin RMB’yi (yaklaşık 41.600 dolar) aşan kazanç elde ediyor. Bu hizmetler sadece arkadaşlık sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda fotoğrafçılık, rehberlik ve kişiselleştirilmiş destek benzeri katma değerler de sunarak genel deneyimi zenginleştiriyor. Tüm bu gelişmeler Altın Hafta (1-8 Ekim) yaklaşırken, seyahatlerin artık sadece destinasyonlarla sınırlı olmayıp, anlamlı, unutulmaz ve duygusal olarak yankı uyandıran deneyimlerle ilgili olduğunu kanıtlıyor.