• info@afyonfirmarehberi.com.tr
  • +90 (551) 344 24 40

HABER DETAYI

12 Aralık 2025 07:06

KİT’lerin 2026 yılı personel alım usulleri belirlendi

KİT’lerin 2026 yılı personel alım usulleri belirlendi

Afyon Firma Rehberi olarak edindiğimiz bilgilere göre;

Teşebbüsler, maliyetlerin düşürülmesi ve sağlanan faydanın artırılması amacıyla izleyen yılı yahut yılları kapsayan hizmet alımı yapabilecek

Kamu iktisadi teşebbüsleri (KİT) ve bağlı ortaklıklarında 1 Ocak 2026’dan ardından sözleşmeli personel pozisyonlarına alınanların, 3 sene geçmedikçe görev yaptıkları kuruluşlar ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanamaması uygulaması sürecek.

Hazine ve Maliye Bakanlığınca hazırlanan “2026 Yılına Ait Genel Yatırım ve Finansman Programının Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esasların Belirlenmesine Dair Tebliğ”, Resmi Gazete’de yayımlandı.

Buna göre, sermayesinin yüzde 50’sinden fazlası KİT’lere ait olan işletmeler ve işletmeler topluluğundan oluşan anonim şirketler, 2025 yılında ayrılan personel sayısını belirlerken, emeklilik, istifa, kurum dışı nakil, ölüm ve iş akdi feshi yoluyla ayrılanları dikkate alacak.

KİT’ler ve bunların bağlı ortaklıklarının personel atama işlemleri, Bakanlığın uygun görüşüne bağlı olacak.

İlave personel atama talebinde bulunacak kamu teşebbüsleri, ilgisine göre Bakanlığa yahut Özelleştirme İdaresi Başkanlığına (ÖİB) bildirimde bulunacak. Personel talep formunu göndermeyen teşebbüslerin talepleri dikkate alınmayacak. Bu kapsamdaki atama talepleri Bakanlığa yahut ÖİB’e sene içinde en fazla 2 defa gönderilebilecek.

Tebliğe göre, 1 Ocak 2026’dan ardından sözleşmeli personel pozisyonlarına atananlar, önceki yıllarda da olduğu benzeri işe başlama tarihinden itibaren 3 sene geçmedikçe görev yaptıkları kuruluşlar ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanamayacak.

Kurumsal alım yöntemiyle teşebbüslerde sözleşmeli personel pozisyonlarına atananlar, mesleğe özel yarışma sınavıyla yardımcı olarak girilen kadrolar, bulunulan pozisyondan farklı ve öğrenim durumu itibarıyla ihraz ettikleri ünvanlı kadro ve pozisyonlara yapılacak atamalar, bu sınırlamanın dışında olacak.

Atamalar adına 2025’te Bakanlıktan uygun görüş alınan, fakat sınav yahut atama işlemlerine yönelik gerekli işlemlere başlandığı halde sonuçlandırılamayan personel atama izinleri, 2026’da ilave bir izne ihtiyaç bulunmadan kullanılabilecek.

– İşletme bütçeleri, hedef ve tavanlarla uyumlu olacak

Teşebbüsler, 1 Ocak 2026’dan itibaren çalıştıracakları geçici işçilerin toplam sayı ve süresini, Bakanlıkça bildirilen tavanı aşmayacak şekilde sene içinde askerden dönecekleri de dikkate alarak Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliğine vize ettirecek.

Fazla faaliyet süresini işin gereğini dikkate alarak statüler arasında dağıtma yetkisi, ilgili yönetim kuruluna ait olacak.

Gelecek sene günlük hesaplama yapan kamu teşebbüslerinde hafta tatilinde gerçekleştirilen fazla çalışmalar, günlük faaliyet saati olarak belirlenecek.

Teşebbüsler, maliyetlerin düşürülmesi ve sağlanan faydanın artırılması amacıyla izleyen yılı yahut yılları kapsayan hizmet alımı yapabilecek. Oldukça yıllı hizmet alımı yapılabilmesi adına işletme bütçelerinin en az 2026-2028 dönemini kapsayacak şekilde hazırlanması gerekecek.

Program hedefleri ve işletme bütçesi kısıtları dahilinde 2026’da alınacak hizmetlerin tutarı, Bakanlıkça bildirilecek tutarları aşamayacak. 2027 ve sonrasına ilişkin hizmet alımı tavanları, 2026 yılı adına Bakanlıkça bildirilen tavanın her sene adına yüzde 10’ar artırılması yoluyla hesaplanacak.

Tesis yahut birimlerin teşebbüsler arasında devri durumlarında toplam hizmet alımı harcama tavanı ile fazla faaliyet izninin teşebbüsler arasındaki dağılımı, taraflarca yapılacak bir protokolle belirlenerek ilgisine göre Bakanlığa yahut ÖİB’e iletilecek.

Kamu teşebbüslerince hazırlanacak işletme bütçelerinin, Bakanlıkça teşebbüslere gönderilen programda yer alan hedef ve tavanlarla uyumlu olması, işletme bütçelerinde mali hedef ve tavanları oluşturan her bir kaleme ayrıntılı olarak yer verilmesi zorunlu olacak.

– Ticari banka kredileri

Teşebbüsler, finansman ihtiyacının oluşması durumunda öncelikle gelir artırıcı ve gider azaltıcı önlemlere başvuracak, etkin işletme sermayesi ve sabit sermaye yönetimi adına gerekli tedbirleri alacak. Bu tedbirlerin yeterli olmaması durumunda zorunlu hallerde, tespit edilen mali büyüklüklerle uyumlu olacak şekilde bankalardan ticari kredi kullanımı dahil diğer finansman yöntemlerine başvurabilecek.

Kamu işletmeleri, tabi oldukları mevzuata göre hazırlamakla yükümlü oldukları yahut Bakanlıkça talep edilen mali ve mali olmayan verileri, talep edilen şekilde ve belirtilen takvime uygun olarak Bakanlığa gönderecek.

– Şeffaflık adına faaliyet raporları

Şeffaflığın ve kamuya hesap verilebilirliğin artırılmasını teminen, teşebbüsler 2025 yılı faaliyet raporlarını 31 Mayıs 2026’ya kadar kendi internet sitelerinde yayımlayacak.

Teşebbüsler, faaliyette bulundukları sektörleri takip ederek sektör içindeki yerlerini daha iyi analiz edebilmek ve etkin sektörel politikalar geliştirebilmek yahut geliştirilmesine yardımcı olabilmek amacıyla, 2025 Yılı Sektör Raporu’nu hazırlayacak. Bu raporların 31 Mayıs 2026’ya kadar basılı bir örneği, ilgili Bakanlık ile ilgisine göre Bakanlığa yahut ÖİB’e gönderilecek.

Tebliğin açıktan ve naklen atama, hizmet alımı ile işletme bütçesine ilişkin maddeleri günümüzde itibarıyla, diğer maddeleri 1 Ocak 2026’da yürürlüğe girecek.

HABERE YORUM YAP

HABERE YAPILAN YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.