• info@afyonfirmarehberi.com.tr
  • +90 (551) 344 24 40

HABER DETAYI

29 Kasım 2025 09:50

Teknolojinin son hedefi: Otonom seyahat acentaları!

Afyon Firma Rehberi olarak edindiğimiz bilgilere göre;

Kerem Köfteoğlu –Trip.com Group, Hilton, Katar Havayolları ve MSC Cruises’ın özel görüşlerini içeren rapor, küresel çapta liderlerinin bu son teknoloji yeniliklerden nasıl yararlandığını vurguluyor. Raporda, 16  temel taze ve çığır açan teknolojinin bir analizi yapılıyor.

Söz konusu  raporu incelediğimizde, teknolojiyi yoğun kullanan seyahat platformlarının nihai hedeflerinin otonom seyahat acentası konsepti oluşturmak olduğunu görüyoruz. Son teknolojiler kullanılarak oluşturulacak otonom bir acenta, müşterinin kim olduğunu, ne istediği ve tatil takvimini bilecek. Tatil tüketiciyle uygunluk durumu ve tercihleri  ile ilgili konuşarak bir seyahat rezervasyonu yapabilecek. Bu belki 2026 yılında olmayacak fakat bu hedefin oldukça uzağında olduğumuz da söylenemez.

Kuantum bilişimin, yakında en uçuk düşüncelerimizin ötesindeki sorunları çözebileceğine vurgu yapan raporda, küresel hava trafiğini eşi benzeri görülmemiş bir verimlilikle gerçek zamanlı olarak iyileştirilmesinden,  uzay yolculuğuna, derin deniz turizminden taze ufuklarını keşfedilmesine kadar  taze gerçeklere yakınlaştığımız  saptaması yapılıyor.

Yapay Zekanın Etkisi

Rapor, halen yapay zekayı kullanan acentaların sadece seyahat aramalarını ve rezervasyonlarını otomatikleştirmekle kalmayıp, birçok görevde insan zekasıyla eşleşerek sektörü  dönüştürmeye başladığına dikkat çekiliyor.

Sürücüsüz arabalar  ve gelişmiş hava ulaşımına sahip akıllı şehirlerin sayısı giderek artıyor. Bu durum günümüzün en kritik destinasyonlarını yeniden şekillendirmekle kalmayacak, bir zamanlar ulaşılmaz olduğu düşünülen yerlere de kapılar açacak. .

WTTC Başkanı  Julia Simpson konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “Seyahat ve turizm sektörü dijital bir devrimin ortasında. Yapay zeka destekli kişiselleştirmeden havacılık sürdürülebilirliğindeki gelişmelere kadar, inovasyon dünyayı keşfetme biçimimizi yeniden şekillendiriyor. Seyahat edenler ilham almak ve gerçek zamanlı seyahat rezervasyonu yapmak adına sosyal medyaya, yayın platformlarına ve son teknolojiye yöneliyor. Bu arada teknoloji, alışılmışın dışında taze maceraların kapılarını aralıyor.”

 “Günümüzde gezginler planlama ve rezervasyon işlemlerinin sezgisel, verimli ve son derece kişiselleştirilmiş olmasını bekliyor” diyen Trip.com Group Uluslararası Pazarlar Genel Müdürü Boon Sian Chai ise şu bilgileri de ekliyor: “Trip.com Group olarak, bu beklentileri karşılamak adına çalışıyoruz. Sorunları aşmak adına yapay zeka destekli seyahat asistanlığı, Süper Uygulamalar ve yeniliklere öncülük ediyoruz. Bu rapor aynı zamanda, hızlı dijital değişimin önünde kalmak isteyen işletmeler adına de kritik bir rehber niteliğindedir.”

“Turizmde hibrit zeka geçerli”

Teknolojik alanda baş döndürücü gelişmeler yaşanıyorken, bir yandan da insanı merkeze alan turizmde dijitalleşmenin insani dokunuşu yok ettiği tartışmaları da yapılıyor. Bu konuyu Trip.com Operasyon Direktörü Schubert Lou’ya sorduk. Sözlerine  “Yapay zeka (YZ) dünyasında iki kavram vardır. Yapay zeka destekli ve YZ ile değiştirilmiş” diye başlayan Lou şunları belirtti: “Seyahat sektöründe, YZ ile değiştirilmiş alan değil, daha oldukça YZ destekli alan söz konusudur. YZ avukat ve  muhasebeci benzeri kolayca tekrarlanabilen şeylerin yerini alabilir. Seyahatte ise yapay zekayı insanın yerini alan kategorisine koymuyoruz. Yapay zeka ile geliştirilebilir diyoruz.”

“Bir tur rehberinin artırılmış gerçekliğe sahip olabileceğini düşünün. Bir gözlüğünüz olduğunu ve onu taktığınızı düşünün. Onlara bunu verdiğinizde, aynı anda tarihi yerin resmini de gösterebilirsiniz” diyen Lou açıklamalarını şöyle noktaladı: “Bunlar Yapay zeka destekli bilgilerdir. Yani YZ seyahatte kritik bir rol oynar, fakat biz bunu ikame edici bir şekilde değil, destekleyici bir şekilde görürüz. Sadece trüf mantarını daha iyi, daha gelişmiş, daha ilginç hale getirebilir ve insanları daha mutlu edebilirsiniz. Benim sektörümde buna, insan deneyimini geliştirebilen hibrit zeka diyoruz.  Bu, insan ve YZ’nın birleşimidir.

Operasyonlarımızı 24 dil ve 35 farklı para birimi ile yürütüyoruz. Her sene sitemize iki taze dil ekleniyor. Bu kadar oldukça farklı ürün hattını yönetme zorluğu, Trip.com’u dünyadaki en karmaşık OTA (online seyahat acentesi) haline getiriyor. Aramalara 30 saniye içinde yanıt verme taahhüdümüz var. Sadece dünyanın en dev rezervasyon motoru değiliz. Aynı zamanda YZ sayesinde fiziksel seyahat acentelerinde olanları dijital olarak yeniden yaratarak dünyanın en güvenilir seyahat acentesi olmayı hedefliyoruz.”

HABERE YORUM YAP

HABERE YAPILAN YORUMLAR

Hiç yorum yapılmamış.